Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΒΓΑΛΜΕΝΑ ΑΠΟ ΘΡΙΛΕΡ



                                                                                                       της Αφροδίτης Γερακίτη
Σοκ προκάλεσε η είδηση για το βιβλίο της  Φυσικής της Ε΄ δημοτικού που απεικονίζει στο κεφάλαιο για τα μείγματα και τα διαλύματα ένα μπλέντερ να αλέθει...ανθρώπους! Η φωτογραφία ανήκει στον Ιάπωνα καλλιτέχνη Άιντα Μακότο και εκτίθεται στην πινακοθήκη Μιζούμα.
Η φωτογραφία απεικονίζει ένα πλήθος ανθρώπων να αλέθονται με την κυριολεκτική έννοια μέσα στο ίδιο τους το αίμα ,σε μια εξαιρετικά κυνική αναπαράσταση μιας μαζικής ανθρωποκτονίας !Και όλα αυτά δοσμένα μέσα σε μια φωτογραφία που πολύ απλά το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί πιστό παράδειγμα της αναπαραγωγής των μειγμάτων. Που; Σε βιβλίο του δημοτικού όπου τα ερεθίσματα που δέχεται ένα παιδί δρουν καταλυτικά στην ψυχοσύνθεση του .
Η εικόνα έχει σοκάρει την κοινή γνώμη δημιουργώντας διάφορα ερωτήματα. Πως μια εικόνα που απεικονίζει την απόλυτη θηριωδία και διαστροφή και που σίγουρα στο υποσυνείδητο των παιδιών θα επιρεάσει την ψυχοσύνθεση τους λόγω της τρυφερής ηλικίας τους, παραμένει στο βιβλίο και δεν έχει αφαιρεθεί τόσα χρόνια; Και κυρίως για ποιο λόγο έχει τοποθετηθεί σε βιβλίο δημοτικού; Σε τι αποσκοπεί η ενἐργεια αυτή του υπουργείου;
Σας προκαλώ να γκουγκλάρετε τις λέξεις μπλέντερ και μείγματα.  Σίγουρα θα σας εμφανίσει και την συγκεκριμένη φωτογραφία όμως αν ανοίξετε την κάθε φωτογραφία στο πλάι έχει τις πληροφορίες της. Ο αρμόδιος που ανέλαβε αυτό το έργο δέν μπήκε μάλλον στο κόπο ούτε καν να ψάξει τις πληροφορίες που του δόθηκαν. Επομένως δεν μπορεί να πρόκειται για μια απλή γκάφα του υπουργείου.
Η αλλοίωση των σχολικών βιβλίων του δημοτικού που έχουν υποστεί ήδη από την εποχή που εμείς είμασταν πιτσιρίκια είναι τεράστια. Επικρατεί η ασυδοσία και η υποκειμενικότητα στην έκδοση των βιβλίων για παράδειγμα , εκτός της φυσικής, δεν μπορεί ένα παιδί που ο προπάππους του πολέμησε στο Αλβανικό Μέτωπο να μαθαίνει πως οι Ιταλοί κήρυξαν τον πόλεμο και εμείς κρύφθηκαμε στα υπόγεια!
Δεν μπορεί λοιπόν ο εκάστοτε υπουργός να αλλοιώνει είτε την ιστορία του ελληνικού έθνους είτε να προσπαθεί να αλλοιώσει την ψυχολογία των παιδιών.
Ποια λοιπόν είναι η θέση του υπουργεἰου Παιδείας τώρα που το θέμα πήρε διαστάσεις ;Τι μέτρο έχει να υποδείξει ; Αναμένουμε για τις μελλοντικές διατάξεις του νἐου υπουργού, που όπως έχει υποστηρίξει θα προβεί σε νέες ρυθμίσεις στο σύστημα της Παιδείας.