Σχέδιο Στρατηγικής Σύμπραξης μεταξύ
σχολείων στο πλαίσιο της δράσης ΚΑ2 του Προγράμματος ERASMUS+ ΣΧΟΛΙΚΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συνεχίζεται και φέτος για δεύτερη
χρονά το πρόγραμμα ERASMUS+ με θέμα: Media, Social Networks and ICT :
Opportunities for Learning, στο οποίο συμμετέχει το
ΓΕΛ ΒΕΛΟΥ. Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε (23-29 Οκτωβρίου) η τρίτη μετακίνηση
μαθητών και καθηγητών όλων των συμμετεχόντων σχολείων. Προορισμός ήταν η Ιταλία
και το Liceo Scientifico “A.Roiti” της πανέμορφης μεσαιωνικής Φερράρα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι, με τη σύμφωνη γνώμη όλων των χωρών
που συμμετέχου ν στο πρόγραμμα, αποφασίστηκε να μην πραγματοποιηθεί η
προγραμματισμένη για τον Φεβρουάριο μετακίνηση στην Κωνσταντινούπολη, λόγω της
ανησυχίας των γονέων για τα τρομοκρατικά χτυπήματα και τη γενικοτερη πολιτική
αναταραχή που επικρατεί στη γειτονική Τουρκία. Κατά συνέπεια, έχει γίνει
αναπροσαρμογή στον αριθμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών που θα συμμετέχουν
στις φετινές μετακινήσεις.
Το πρόγραμμα, που είχαν ετοιμάσει οι Ιταλοί
συνάδερφοι ήταν πλουσιότατο σε δραστηριότητες και εξορμήσεις που είχαν τόσο
εκπαιδευτικό, όσο και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Όλοι οι συμμετέχοντες περπάτησαν στα
γραφικά σοκάκια της Φερράρα και ξεναγήθηκαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο, στο
Κάστρο, στον Καθεδρικό Ναό, στη Βιβλιοθήκη, ενώ συναντήθηκαν και με τις
δημοτικές αρχές της πόλης. Επισκέφθηκαν, επίσης, το γραφικό ψαροχώρι Comacchio, όπου ξεναγήθηκαν στο αρχαιολογικό
μουσείο, στο παραδοσιακό εργοστάσιο επεξεργασίας χελιών και ταξίδεψαν στο δέλτα
του ποταμού Πάδου. Τέλος, επισκέφθηκαν τη Βενετία, όπου ξεναγήθηκαν στο παλάτι
του Δόγη και τον Ναό του Αγίου Μάρκου.
Το φιλόξενο Λύκειο Roiti μας υποδέχθηκε στις εντυπωσιακές του
εγκαταστάσεις, όπου τα παιδιά εργάστηκαν
σε ομάδες πάνω στο θέμα του προγράμματος σχετικά με τη αξιοποίηση των σύγχρονων
μέσων επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης για εκπαιδευτικούς σκοπούς αλλά και
τους κινδύνους που προκύπτουν από την κακή χρήση αυτών των μέσων, όπως το
πρόβλημα του Ψηφιακού Εκφοβισμού. Οι Έλληνες μαθητές και καθηγητές
παρακολούθησαν με δική τους πρωτοβουλία παραδόσεις μαθημάτων στο κανονικό
σχολικό πρόγραμμα (Λατινικά, Φυσική, Μαθηματικά) για να συγκρίνουν την ύλη αλλά
και τις διδακτικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται στις δύο χώρες. Πρέπει να
αναφερθεί ότι οι μαθητές μας εντυπωσίασαν τόσο τους εκπαιδευτικούς, όσο και
τους γονείς που τους φιλοξένησαν, με την ευχέρειά τους στις ξένες γλώσσες αλλά
και την κοινωνικότητά τους.
Η εβδομάδα έκλεισε με
ένα χαρούμενο πάρτι στο πολιτιστικό κέντρο του δήμου της Φερράρα. Παιδιά και
μεγάλοι γεύτηκαν τα εδέσματα που είχαν προετοιμάσει οι μητέρες των μαθητών,
τραδούδησαν, χόρεψαν και διασκέδασαν όλοι μαζί. Η όλη διοργάνωση στέφθηκε με επιτυχία.
Οι εκπαιδευτικοί στόχοι της συνάντησης υλοποιήθηκαν στο ακέραιο, ενώ
ενδυναμώθηκαν τα συναισθήματα φιλίας και αλληλοκατανόησης μεταξύ των παιδιών.
Το Λύκειο Βέλου
ευχαριστεί τους Ιταλούς φίλους για τη ζεστή τους φιλοξενία και περιμένει με ανυπομονησία
την επόμενη συνάντηση τον Νοέμβριο στην Ισπανία. Τα κείμενα και το βίντεο των μαθητριών που ταξίδεψαν στην Ιταλία μεταδίδουν την εντύπωση που τους άφησε η όλη εμπειρία.
"Το ταξίδι μας στην Ιταλία "
από τη Βίκη Φούζα
Από που
να ξεκινήσω και από που να τελειώσω. Μια ομάδα. Πέντε μαθήτριες, τρεις υπέροχες
συνοδοί. Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στις 23 Οκτωβρίου. Φτάσαμε στο αεροδρόμιο
στην Μπολόνια και από εκεί πήγαμε στην Φερράρα.
Η
Φερράρα είναι μια πόλη που διαθέτει πλατιούς δρόμους και κοσμείται από
πολυάριθμα παλάτια πολλά από τα οποία χρονολογούνται από τον 14ο και τον 15ο
αιώνα, όταν φιλοξενούσε την Αυλή του Οίκου του Έστε. Για την ομορφιά και την
πολιτιστική σημασία της έχει χαρακτηρισθεί από την UNESCO Μνημείο
Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Εκεί ξεναγηθήκαμε στο Κάστρο, τη Βιβλιοθήκη, τον
Καθεδρικό Ναό του Αγίου Γεωργίου, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το εβραϊκό Γκέτο και
τα τείχη που περικλείουν την πόλη.
Στις
ημέρες διαμονής μας επισκεφτήκαμε, επίσης, το Κομάκιο μια περιοχή που θα
μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μικρή Βενετία, καθώς μετά την αποξήρανση του
βάλτου στο δέλτα του ποταμού Πάδου είναι γεμάτη κανάλια και γραφικά γεφυράκια.
Ήταν μια περιοχή όπου η αλιεία είχε αναπτυχτεί ιδιαίτερα. Επισκεφτήκαμε επίσης
και την Pomposa, στην οποία υπήρχε ένα από τα πιο σημαντικά πρωτοχριστιανικά
μοναστήρια.
Κάτι που
δεν θα το ξεχάσουμε ποτέ στην ζωή μας είναι η γραφική Βενετία. Η Βενετία
είναι μία ρομαντική, τουριστική πόλη, απαράλλακτη στο χρόνο. Εκεί υπάρχουν
πολλά αξιοθέατα, όπως η Βασιλική και η Πλατεία του Αγίου Μάρκου, τα γραφικά
στενά και τα κανάλια με τις γόνδολες, τα οποία επισκεφτήκαμε.
Εκτός,
βέβαια, από τις εκδρομές που πήγαμε, υπήρχαν και αρκετά εργαστήρια σχετικά με
το θέμα του προγράμματός μας για την εκπαιδευτική χρήση της τεχνολογίας, που
έγιναν στο χώρο του σχολείου, ενώ είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε και
ένα μάθημα Λατινικών σε μια από τις τάξεις του LICEO ROITI, του σχολείου που μας φιλοξενούσε.
Ήταν μια
αξέχαστη εμπειρία!!!
Erasmus in Ferrara : a step back in time – memories
for a lifetime
by Daniela Stoian
On the 23th of October
we departed from Greece ready to create new and memorable experiences. Our
destination was Italy and we were about to stay in a beautiful and medieval
like city called Ferrara.
One of the most
exciting places that we visited and admired was of course Ferrara itself. This
wonderful city consisted of elegant old buildings and narrow streets of
cobblestone, all together giving you the sensation that you're in a different
period of time, one with kings and queens. We went sightseeing and learned a
lot about important monuments like the city's Castle, the Cathedral and the
Diamond Palace, the legendary palace that is said to be hiding a real diamond
inside its walls. Local stories like that made our journey even more playful
and interesting and we were lucky enough to hear a lot of them.
Visiting Ferrara was great, but our will to explore and
broaden our horizons didn't let us stay in only one place. So the next day we
visited Comacchio, the town of lagoons and bridges. This, as one would call,
"small version of Venice", taught us a lot about local economy, which
was mostly based on fish farming, and how it works. We also learnt everything
about the techniques they used to trap the fish and its whole processing and
selling. After that, we crossed the remarkable Trepponti bridge and went
straight to our little boat, waiting to take us to the place where all the
action used to happen, the fish farms. Later that day we went to Pomposa Abbey,
one of the most important monasteries in northern Italy, admired for its rich
library and its wealth.
All those places were
absolutely beautiful, but what made our trip to Italy so special, was Venice, a
city whose unique beauty and culture cannot be found anywhere else in the
world. It's extremely difficult to find where to begin describing its special
beauty. After a long stroll through the canals and the colorful small paths
inside Venice, we finally arrived to our destination, the spectacular Piazza
San Marco.
There are not enough words in the world to completely
describe its majesty and how astonishing it was. We all have seen photos of
Venice, but standing in the middle of such true beauty, makes you feel rather
tiny and unimportant. We also had the opportunity to go inside the Doge’s
palace. It was a marvelous building of the 15th century, built to leave it's
visitors open-mouthed. While being inside, we could see the wealth and elegance
surrounding us, leaving us stunned and making us feel like real aristocrats.
Gold covered almost everything and along with the exquisite paintings and
sculptures it made it obvious that Venice was one of the most affluent cities
that existed in human history.
Sightseeing was great, but that isn't the only thing that
our memories from Italy consist of. The most important part of our trip, that
filled our hearts with warmth and joy, was the people we met there, the
friendships we created and the experiences we went through together.
Some of these
experiences were related to the topic of our program, which has to do with
educational uses of modern technology and communication media. The programs
objectives were covered in several workshops that took place in the classrooms
of LICEO ROITI, where our groups met and worked together for a whole week.
Some of these experiences were more fun, as they included
dancing, singing and tasting local dishes, prepared by our host parents. All
these experiences are the ones that made our visit there unforgettable and
unique, a visit that will stay in our hearts forever.
In conclusion, it was
really hard saying goodbye to a place like that, one that we filled with the
happiest possible emotions. But we can say with total certainty that we gained
a lot as we managed to see a different country with different people and habits,
and we also found out about new places and exchanged opinions and ideas with
people from different countries and cultures. All in all, it was something
worth experiencing.
[το κείμενο γράφτηκε στα Αγγλικά, για να δημοσιευτεί και στο blog του προγράμματος]