Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

Μια αξέχαστη "ευρωπαϊκή" εβδομάδα

ERASMUS+: Πρώτη συνάντηση των παιδιών του προγράμματος στην Ελλάδα

Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος για πρώτη φορά σε πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών ERASMUS. Μετά από μια πρώτη συνάντηση των καθηγητών στην Κωνσταντινούπολη το Νοέμβριο, ήταν η σειρά της Ελλάδας να δεχτεί τις πρώτες ομάδες φιλοξενουμένων.
Μέσα στην εβδομάδα (7/2/2016-13/2/2016) που η Ελλάδα φιλοξενούσε τέσσερα παιδιά από κάθε συνεργάτιδα-χώρα (Ιταλία-Ισπανία-Τουρκία-Πολωνία-Λετονία) από την πρώτη μέχρι την τελευταία συνάντηση τα συναισθήματα που μας διέτρεξαν ήταν ποικίλα κι έντονα.
Η πρώτη συνάντηση στο αεροδρόμιο είχε ένα κλίμα αβεβαιότητας, αλλά μέσα σε μόλις λίγα λεπτά «οι πάγοι έσπασαν», το κάθε ελληνόπουλο βρήκε τον φιλοξενούμενό του και η θερμή υποδοχή που τους ετοιμάσαμε με πανό καλωσορίσματος για την κάθε χώρα στην γλώσσα της μας έκανε όλους να αισθανθούμε πιο άνετα.

Την Δευτέρα οι φιλοξενούμενοί μας ξεναγήθηκαν στο σχολείο, γνωριστήκαμε όλοι μεταξύ μας και ξεκινήσαμε για μια εκπαιδευτικού χαρακτήρα εκδρομή. Πρώτα, επισκεφτήκαμε το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, όπου Ελληνίδες μαθήτριες του προγράμματος παρουσίασαν το πρώτο στάσιμο από την Ελένη του Ευριπίδη. Ύστερα, πήγαμε στο Ναύπλιο για μεσημεριανό γεύμα.

Την Τετάρτη ακολούθησε άλλη μια εκδρομή στην Αθήνα. Ξεναγηθήκαμε στο μουσείο της Ακρόπολης και στον Παρθενώνα. Είχαμε την ευκαιρία να δείξουμε στους καινούργιους μας φίλους το Μοναστηράκι, το Θησείο και την ελληνική Βουλή. Παρακολουθήσαμε, επίσης, και την αλλαγή σκοπιάς των τσολιάδων στο μνημείο του αγνώστου στρατιώτη.

Την Παρασκευή επισκεφτήκαμε την Αρχαία Κόρινθο. Εκεί παίξαμε ένα παιχνίδι εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Έλληνες μαθητές στεκόντουσαν σε ζευγάρια σε κάθε μνημείο, παριστάνοντας τους ντόπιους αρχαίους Κορίνθιους. Άλλα ζευγάρια Ελλήνων μαθητών έπαιρναν στην ομάδα τους ξένους μαθητές και τους πήγαιναν σε κάποιο μνημείο, παριστάνοντας τους ταξιδιώτες από το μέλλον που προσπαθούν να γυρίσουν πίσω. Αφού έπαιρναν κάποιες πληροφορίες για το μνημείο από τους ντόπιους, τους δινόταν ένας φάκελος που είχε μέσα δύο καρτέλες με γράμματα –ένα στα λατινικά κι ένα στα ελληνικά- και οι ντόπιοι έδειχναν στην ομάδα ταξιδιωτών τον δρόμο για το Βήμα του Αποστόλου Παύλου. Εκεί ενώσαμε όλα τα γράμματα και οι λέξεις που σχηματίστηκαν ήταν «ΑΓΟΡΑ» και «FORUM».

Την Τρίτη και την Πέμπτη οι μαθητές εργάστηκαν σε μεικτές ομάδες στην βιβλιοθήκη του σχολείου μας για να φτιάξουν μικρές εργασίες για το διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τους τρόπους ασφαλής χρήσης του διαδικτύου.

Την Τρίτη το απόγευμα κάναμε μια μικρή εκδρομή στο Ξυλόκαστρο, για να δούμε την βίλα του Σικελιανού.

Το απόγευμα της Πέμπτης κάναμε ένα παραδοσιακό γλέντι με χορούς και «Greek σουβλάκι». Η κάθε χώρα παρουσίασε τους δικούς της παραδοσιακούς χορούς.
Το απόγευμα της Παρασκευής κάναμε ένα ανοιχτό αποχαιρετιστήριο πάρτι για τους καινούργιους μας φίλους.

Η ώρα του αποχωρισμού το πρωί του Σαββάτου συνοδεύτηκε με συγκίνηση και στεναχώρια που ίσως να μην ξαναβλέπαμε αυτά τα παιδιά. Δεθήκαμε πολύ μαζί τους, περάσαμε όμορφες στιγμές, διασκεδάσαμε και αποτυπώσαμε την χαρά μας σε φωτογραφίες. Όλοι ομολόγησαν πως ήταν μια αξέχαστη και δυνατή εμπειρία.

Το επόμενο ταξίδι είναι προγραμματισμένο για το Πάσχα στην Πολωνία.