Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2016

ΤΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΗ

Ένας χώρος μέσα  στον οποίο μπορούμε να δούμε έντονα τα καταναλωτικά  πρότυπα να προβάλλονται είναι ο χώρος του αθλητισμού. Αν  ξεφυλλίσει κανείς μία αθλητική εφημερίδα ή περιοδικό ή αν περιηγηθεί σε ιστοσελίδες αθλητικού περιεχομένουθα δει άπειρες διαφημίσεις αθλητικών ειδών . Σίγουρα οι κοινωνικές κατηγορίες  που επηρεάζονται  περισσότερο είναι οι έφηβοι και κυρίως μέσα από τα αθλητικά πρότυπα που προβάλλονται. Τα αθλητικά είδη που προβάλλονται περισσότερο είναι τα αθλητικά παούτσια  που συγκινούν τους νέους πολύ περισσότερο από τα αθλητικά ρούχα. . Ο αθλητισμός όμως δεν είναι ο επώνυμος και σίγουρα πλούσιος αθλητής που διαφημίζει το συγκεκριμένο προιόν , ούτε βέβαια θα φτάσει τις επιδόσεις του κάποιος και πολύ περισσότερο τα εισοδήματά του, αν φορέσει το συγκεκριμένο παούτσι, που αυτός διαφημίζει. Ο αθλητισμός είναι σκληρή προσωπική προσπάθεια, αγάπη στο άθλημα και σίγουρα και ταλέντο , οπότε όταν κάποιος τα διαθέτει όλα αυτά, παίζεικαι...ξυπόλητος.
    Έρευνες έχουν δείξει ότι τα αγόρια επηρεάζονται περισσότερο από τα κορίτσια, από τις προβαλλόμενες διαφημίσεις των αθλητικών ειδών και όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε πιστέψει στα «μαγικά » αθλητικά παπούτσια που φιγουράρουν με τον επώνυμο αθλητή.
       Οι συντάκτες του αθλητικού τύπου ( έντυπου και ηλεκτρονικού ) οφείλουν όμως να  γνωρίζουν ότι οι έφηβοι αποτελούν το μεγαλύτερο αναγνωστικό κοινό τους, γι’αυτό πρέπει να είναι προσεκτικοί στα προβαλλόμενα μηνύματα. Είναι πολύ πιό χρήσιμο και ωφέλιμο η διαφήμιση να έχει και κοινωνικό χαρακτήρα  εκτός από εμπορικό και να προβάλλει,  το αθλητικό ιδεώδες , τις ίσες ευκιρίες  στον αθλητισμό αλλά και τον «καθαρό » αθλητισμό. Για παράδειγμα εκτός από τις απαραίτητες εμπορικές διαφημίσεις για να αγοράσουν οι νέοι τα επώνυμα και ακριβά αθλητικά παπούτσια, ρούχα και αξεσουάρ δεν θα ήταν άσχημο να υπάρχει και μία παράλληλη κοινωνική διαφήμιση που να προτρέπει τους νέους να ανταλλάσουν τα παλιά αλλά ακόμη χρήσιμα αθλητικά τους είδη.
    Ιδέες υπάρχουν πολλές αρκεί να υπάρχει και όρεξη από τους υπευθύνους ώστε να προωθήσουν τους νέους στον ορθολογικό καταναλωτισμό και στο να τηρούν το μέτρο στη ζωή τους

 Γιαννοπούλου  Χρυσούλα