Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Η ΤΡΕΛΗ ΡΟΔΙΑ





Στο μάθημα της Λογοτεχνίας οι μαθητές της Β λυκείου προσπάθησαν να αποδώσουν με κολλάζ και ζωγραφιές τις εικόνες του ποιήματος του Ο. Ελύτη "Η τρελή ροδιά"

Σ' αυτές τις κάτασπρες αυλές ... πέστε μου είναι η τρελή ροδιά που σπαρταράει με φυλλωσιές νιογέννητες τον όρθρο;



 
πέστε μου είναι η τρελή ροδιά που σκιρτάει στο φως σκορπίζοντας το καρποφόρο γέλιο της;




Όταν στους κάμπους που ξυπνούν τα ολόγυμνα κορίστια θερίζοντας με τα ξανθά τους χέρια τα τριφύλλια


πέστε μου είναι η τρελή ροδιά που μάχεται τη συννεφιά του κόσμου;

Στη μέρα που απ' τη ζήλεια της στολίζεται με εφτά λογιώ φτερά ζώνοντας τον αιώνιο ήλιο με χιλιάδες πρίσματα


πέστε μου είναι η τρελή ροδιά που αρπάει μια χαίτη μ' εκατό βιτσιές στο τρέξιμό της...;


Πέστε μου είναι η τρελή ροδιά που χαιρετάει στα μάκρη τινάζοντας ένα μαντήλι φύλλων από δροσερή φωτιά...

...πέστε μου είναι η τρελή ροδιά που τρίζει τ' άρμενα ψηλά στον διάφανον αιθέρα;


πέστε μου είναι η τρελή ροδιά που σπάει με φως καταμεσίς του κόσμου τις κακοκαιριές του δαίμονα;

πέστε μου ειναι η τρελή ροδιά που βιαστικά ξεθηλυκώνει τα μεταξωτά της μέρας;


Σε μεσοφούστανα πρωταπριλιάς και σε τζιτζίκια δεκαπενταυγούστου, πέστε μου, αυτή που παίζει ... ξεχύνοντας στους κόρφους του ήλιου τα μεθυστικά πουλιά...

πέστε μου, αυτή που ανοίγει τα φτερά στο στήθος των πραγματων στο στήθος των βαθιών ονείρων μας, είναι η τρελή ροδιά;